Програма спортивно-бальої хореографії
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ
БУДИНОК
ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ГОЛОСІЇВСЬКОГО РАЙОНУ МІСТА КИЄВА
Навчальна
програма з позашкільної освіти
художньо-естетичного
напряму
«Спортивно-бальна
хореографія»
початковий рівень – 2 роки навчання,
основний рівень – 4 роки навчання,
вищий рівень – 4 роки навчання
Київ,
2017
1
Зирянов Юрій Якович – керівник гуртка зразкового
художнього колективу ансамблю спортивно-бального танцю «Серпантин» Будинку
дитячої та юнацької творчості Голосіївського району міста Києва, «керівник
гуртка-методист», відмінник світи України, Голова колегії суддів Української
федерації спортивного танцю.
Зирянова Тетяна Володимирівна – керівник гуртка зразкового
художнього колективу ансамблю спортивно-бального танцю «Серпантин» Будинку
дитячої та юнацької творчості Голосіївського району міста Києва.
Зирянова Катерина Юріївна – керівник гуртка зразкового
художнього колективу ансамблю спортивно-бального танцю «Серпантин» Будинку
дитячої та юнацької творчості Голосіївського району міста Києва.
Рецензенти:
Базела Дмитро Дмитрович – доцент, завідуючий кафедри
бальної хореографії Київського національного університету культури і мистецтв,
заслужений артист України.
Кеба Мирослав Євгенійович – художній керівник народної
студії спортивно-бального танцю «Аматор-спорт-данс» Будинку дитячої та юнацької
творчості Солом`янського району міста Києва, відмінник освіти України, старший
викладач кафедри бальної хореографії Київського національного університету
культури і мистецтв, суддя національної категорії «А» Всеукраїнської федерації
танцювального спорту, заслужений працівник культури України.
2
Навчальна програма зі спортивно-бальної
хореографії розроблена із урахуванням положень законів України «Про освіту»,
«Про позашкільну освіту» та відповідно до Положення про позашкільний навчальний
заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001
року
№
433, Положення про порядок
організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних
закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11
серпня 2004 р. № 651 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20
серпня 2004 р. за № 1036/9635,Типових навчальних планів для організації
навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи
Міністерства освіти і науки України, затверджених наказом Міністерства освіти і
науки України від 22.07.2008 № 676. При цьому враховані Основні орієнтири
виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені
наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №
1243, Державний стандарт певної освітньої галузі (Базовий компонент дошкільної
освіти (нова редакція), затверджений наказом Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України від 22.05.2012 № 615; Державний стандарт початкової
загальної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від
20.04.2011 № 462; Державний стандарт базової і повної середньої освіти,
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392),
Концепція профільного навчання (нова редакція), затверджена наказом
Міністерства освіти і науки України від 11.09.2009 № 854.
Навчальна програма зі спортивно-бальної хореографії
складається з таких структурних елементів:
пояснювальна
записка, навчально-тематичний план, зміст програми, прогнозований результат,
орієнтовний перелік обладнання, література.
Історично склалося так, що
найдавнішою мовою є мова рухів – мова танцю. У минувшині танець був розвагою,
засобом передачі емоцій та почуттів. Сьогодні танець – цілий світ, який
гармонійно синтезує музику, хореографію, норми поведінки та спілкування між
людьми.
Природна грація, пластика,
фізична підготовка, почуття міри, увага до партнера у танці, доброзичливість та
привітність – риси, які набуваються у процесі занять бальними танцями. Це,
передусім, пов'язано з багатогранністю цього танцювального напряму, який
поєднує у собі засоби спортивно-фізичного та художньо-естетичного розвитку
особистості.
Створення навчальної програми зі
спортивно-бальної хореографії обумовлено необхідністю забезпечення системності
й послідовності навчання у творчих дитячих колективах, що займаються даним
видом мистецтва. Керівник, дотримуючись програми, повинен творчо підходити до
проведення занять і до постановчої роботи, сприяти гармонійному розвитку учнів.
3
Мета програми: створення умов для творчого
розвитку дітей та молоді засобами спортивно-бальної хореографії; популяризація
змістовного дозвілля та здорового способу життя; формування у вихованців
життєвих компетентностей засобами спортивно-бальної хореографії.
Основні завдання:
·
задоволення потреб дітей та
юнацтва у творчій самореалізації та самовдосконаленні; розвиток творчої
компетентності;
·
опанування практичної
компетентності, спрямованої на формування практичних вмінь та навичок техніки
спортивно-бальної хореографії; розвиток позитивних якостей особистості: працелюбство,
наполегливість у досягненні мети, відповідальність за результат власної
діяльності;
·
формування пізнавальної
компетентності; розвиток танцювальної культури, відчуття гармонії, інтуїції,
уваги, характеру; прищеплення любові до танців та спорту; ознайомлення
вихованців з поняттями та знаннями, що стосуються спортивно-бального танцю як
одного із видів хореографічного мистецтва;
·
зміцнення фізичного здоров’я дітей та підлітків;
·
формування свідомого ставлення до здорового способу
життя;
·
розвиток соціальної
компетентності, спрямованої на загальну культуру особистості, самореалізацію та
самовизначення.
Специфіка навчальної програми
обумовлена багатогранністю спортивних бальних танців. У її основу покладені
авторські моделі відомих хореографів з даного танцювального напряму,
передбачено навчальний матеріал сучасних бальних танців, побудованих на основі
рухів українських народних танців різних регіонів України, а також використано
власний досвід роботи авторського колективу.
Програма охоплює три основні
напрями діяльності: навчально-виховна робота, концертно-виконавча діяльність,
участь у конкурсних заходах. Ці напрями тісно поєднані і доповнюють один одного
у розв’язанні основних завдань. Основними формами навчально-виховної діяльності
є колективні, групові та індивідуальні заняття (навчально-тренувальні заняття,
репетиції, концертні виступи, участь у фестивалях, конкурсах, змаганнях тощо).
Теоретичну інформацію учні одержують під час планових занять.
Навчальна
програма розрахована на 10 років
навчання:
початковий рівень – 2 роки навчання 1 рік – (діти 6-7 років) – 144 години на рік, 4
години на тиждень; 2 рік – (діти 8-9 років) – 216 годин на рік, 6 годин на
тиждень;
основний рівень – 4 роки навчання (діти 10-15 років) – 216 годин на рік, 6 годин на тиждень;
вищий рівень – 4 роки навчання (діти 16-18 років) – 216 годин на рік, 6 годин на
тиждень.
Групи формуються залежно від віку,
року навчання та попередньої підготовки дітей. До гуртка приймаються усі діти,
що виявили бажання
4
займатися спортивно-бальними
танцями та не мають медичних протипоказань. Перевірка та оцінювання знань,
умінь та навичок здійснюється у ході
поточного та підсумкового контролю у формі проведення відкритих та
підсумкових занять, концертних виступів, участі у конкурсах та змаганнях.
Якщо в колективі бального танцю
основного та вищого рівня навчання є пари спортивного спрямування, то вони
можуть брати участь в змаганнях зі спортивних бальних танців згідно вимог
Всеукраїнських організацій.
Початковий
рівень, перший рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ |
|
Тема |
|
|
Кількість годин |
|
|
з/п |
|
|
|
теоретичних |
практичних |
усього |
|
1 |
Вступ |
|
|
2 |
|
- |
2 |
2 |
Абетка колективно-порядкових та |
2 |
|
14 |
16 |
||
|
музично-ритмічних
вправ |
|
|||||
|
|
|
|
|
|||
3 |
Основи хореографії |
|
2 |
|
18 |
20 |
|
4 |
Масові дитячі бальні танці |
2 |
|
38 |
40 |
||
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
|
|
|
|
|
|
елементи |
латиноамериканської |
4 |
|
26 |
30 |
|
|
програми |
|
|
|
|
|
|
6 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
|
24 |
28 |
|
|
елементи
європейської програми |
|
|||||
|
|
|
|
|
|||
7 |
Масові заходи |
|
- |
|
6 |
6 |
|
8 |
Підсумок |
|
|
2 |
|
- |
2 |
|
|
Разом |
|
18 |
|
126 |
144 |
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична
частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Абетка бального мистецтва.
2. Абетка
колективно-порядкових та музично-ритмічних вправ (16 год.)
Теоретична
частина. Поняття музичного розміру,
характеру музичного твору, темпоритму.
Коло, колона, діагональ, лінія,
вільне розміщення на площині, лінія танцю.
Практична
частина. Вправи по колу, у лінії, по
діагоналі: різні види ходи (природні, побутові кроки, кроки на пів пальцях,
танцювальні кроки). Перешикування.
Музичні ігри, ігри на розвиток
ритмічності, музично-слухового сприймання.
5
Вправи на розвиток емоційного
сприймання музики (визначення образу, характеру).
3. Основи хореографії (20 год.)
Теоретична частина. Коротка історія хореографічного мистецтва. Практична частина. Танцювальна азбука: позиції ніг – 1, 2, 3; рук –
підготовча, 1, 2, 3; елементи екзерсису: демі пліє по 1, 2, 3 позиціях,
релєве, батман тандю вперед, вбік.
Основні
положення рук у парі, соло.
Вправи для рук: 1, 2, 3 пор де бра. Уклін для
дівчат у ІІІ позицію, для хлопців – у першу паралельну.
Танцювальні елементи: па марше, па галопа, па шасе,
па польки, залітний крок, чосанка, підскоки, притупи.
4. Масові дитячі бальні танці (40 год.)
Теоретична частина. Історія виникнення та розвитку
вітчизняних бальних танців.
Практична частина. Вивчення елементів танцювальних
рухів: позиції ніг, рук, корпусу, робота голови, характерних для танцю «Весела
полька» (пружинка на місці, з рухом уперед, назад, прапорець із правої, лівої
ніг, підскоки, шасе, біг з підскоком).
Перегляд
відеоматеріалів.
Вивчення
та виконання елементів у стилі диско.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія: елементи латиноамериканської програми (30
год.)
Теоретична частина. Танець «Ча-ча-ча», історія виникнення. Практична частина. Перегляд відеоматеріалів.
Вправи на
середині залу, по колу.
Вивчення та відпрацювання основних рухів «Ча-ча-ча»:
основний крок, тайм-степ, нью-йорк (чек), рука в руці.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
6.
Спортивно-бальна хореографія: елементи європейської програми (28 год.)
Теоретична
частина. Танець «Повільний вальс», історія
виникнення, характеристика.
Практична частина. Перегляд відеоматеріалів. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення та відпрацювання основних рухів танцю «Повільний
вальс»: переміна з правої ноги, переміна з лівої ноги, маятник, великий квадрат.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
7. Масові заходи (6 год.)
Практична частина. Вивчення
правил поведінки під
час проведення
6
екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
8. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
− основи
музичної грамоти;
−
історію виникнення класичного
екзерсису та спортивно-бальної хореографії;
− різновиди
спортивно-бальної хореографії;
−
поняття коло, колона, діагональ,
лінія, вільне розміщення на площині, лінія танцю.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
− за ритмом
виконувати танцювальні вправи;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
−
виконувати елементи класичної
хореографії за заданим ритмом: демі пліє по 1, 2, 3 позиціях, релєве, підскоки,
батман тандю вперед, вбік.
− виконувати
масові дитячі бальні танці, а також у стилі диско;
−
виконувати елементи та зв’язки з
елементів спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та європейська
програми – «Ча-ча-ча», «Повільний вальс»;
− виконувати
елементи класичного екзерсису: демі пліє по 1, 2, 3 позиціях,
− релєве,
підскоки, батман тандю вперед, вбік.
Вихованці мають набути досвід:
− презентації
набутих вмінь перед ровесниками та батьками;
− відвідування
мистецьких заходів зі спортивно-бальної хореографії;
−
виконання масових дитячих бальних
танців у стилі диско, «Весела полька»;
−
перегляду відеоматеріалів за
напрямами «Спортивно-бальна хореографія».
Початковий
рівень, другий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ |
Тема |
Кількість
годин |
|
||
з/п |
теоретичних |
практичних |
усього |
||
|
|||||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
|
2 |
Абетка
колективно-порядкових |
2 |
20 |
22 |
7
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Бальний танець – це поєднання спорту та мистецтва.
Оволодіння європейською та латино-американськими програмами. До бальних танців
європейської програми належать танці: повільний вальс, танго, квікстеп,
повільний фокстрот, віденський вальс. До бальних танців латино-американської
програми належать танці: пасодобль, самба, румба, ча-ча-ча, джайв.
2.
Абетка колективно-порядкових та
музично-ритмічних вправ
(22 год.)
Теоретична частина. Напрямки руху спортивно-бальної хореографії. Практична частина. Вправи по колу, у лінії, по діагоналі: різні
види ходи
(природні,
побутові кроки, кроки на пів пальцях); перешиковування.
Музичні ігри на розвиток
ритмічності, музично-слухового сприймання (2/4, 3/4, 4/4). Вправи на розвиток
емоційного сприймання музики (образ, характер). Рухова імпровізація на музику.
3. Елементи класичного екзерсису (20 год.)
Теоретична частина. Коротка історія виникнення класичного екзерсису. Практична частина. Тренаж з класичного екзерсису: позиції ніг, рук,
корпусу у
класичному екзерсисі.
Вправи
для правильної постави: позиції ніг 1-5; положення та позиції рук
– підготовча, 1, 2, 3, демі пліє по 1, 2, 3 позиціях, релєве, підскоки, батман
тандю вперед, вбік, назад. Положення рук: соло, у парі. Вправи для рук.
Уклін (дівчата – крок убік із закінченням у 3
позицію в демі пліє; хлопчики – крок у 1 паралельну позицію). Повороти голови.
4. Українські бальні танці (20 год.)
Теоретична
частина. Танець «Український ліричний», історія
виникнення.
Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів.
8
Вивчення
елементів танцювальних рухів: перемінний крок, плавні повороти, перемінний крок
із виносом ноги вперед на каблук, припадання, потрійне притупування,
характерних для танцю «Український ліричний».
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(78 год.)
Теоретична
частина. Танці «Джайв», «Самба», історія,
характеристика, ритмічні відмінності.
Практична частина. Перегляд наочних відеоматеріалів. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Ча-ча-ча»: основний крок, тайм-степ, нью-йорк
(чек), рука в руці, пліч-о-пліч, повороти на місці, повороти під рукою праворуч
та ліворуч, лок степ вперед і назад, три ча-ча-ча вперед і назад;
«Джайв»: основний крок, зміна місць справа наліво, зліва направо, зміна рук за
спиною, стоп енд гоу, хіп бамп.
«Самба»: основний крок, віск вправо, вліво, вольта в просуванні вліво, вправо.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Вправи на акторську майстерність в межах обраного
музичного матеріалу.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (66
год.)
Теоретична частина. Танець
«Квікстеп», історія, характеристика,
особливості
ритму.
Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів.
Вправи на
середині залу, по колу.
Вивчення та відпрацювання
основних рухів танцю «Повільний вальс»: маятник, переміна по квадрату, великий
квадрат, закриті переміни з правої ноги, з лівої ноги, правий поворот, лівий
поворот, віск, шасе із поступового шасе (ПП).
Вивчення та відпрацювання основних рухів танцю «Квікстеп»:
четвертний
поворот, поступове шасе, лок степи вперед, назад.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Вправи на акторську майстерність
в межах обраного музичного матеріалу.
7. Масові заходи (6 год.)
Практична частина. Вивчення правил поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
8. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
9
Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
− основи
музичної грамоти;
−
історію виникнення класичного
екзерсису та спортивно-бальної хореографії;
− різновиди
спортивно-бальної хореографії;
− визначення
бального танцю;
− поняття
напрямків руху.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
− за ритмом
виконувати танцювальні вправи;
−
виконувати елементи класичного
екзерсису за заданим ритмом: вправи для правильної постави – позиції ніг 1-5;
положення та позиції рук – підготовча, 1, 2, 3, демі пліє по 1, 2, 3, 5
позиціях, релєве, підскоки, батман тандю вперед, вбік, назад;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
−
виконувати елементи танцювальних
рухів: перемінний крок, плавні повороти, перемінний крок із виносом ноги вперед
на каблук, припадання, потрійне притупування, характерних для танцю
«Український ліричний»;
−
виконувати елементи та зв’язки з
елементів спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та європейська
програми – «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Повільний вальс», «Квікстеп».
Вихованці мають набути досвід:
− презентації
набутих вмінь перед ровесниками та дорослою аудиторією;
− аналізу
мистецьких заходів зі спортивно-бальної хореографії;
−
аналізу та обговорення
відеоматеріалів за напрямами «спортивно-бальна хореографія».
Основний рівень, перший рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ |
Тема |
Кількість
годин |
|
||
з/п |
теоретичних |
практичних |
усього |
||
|
|||||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
|
2 |
Музично-ритмічні вправи |
2 |
16 |
18 |
|
3 |
Елементи класичного екзерсису |
2 |
20 |
22 |
|
4 |
Українські бальні танці |
2 |
8 |
10 |
|
5 |
Спортивно-бальна
хореографія: |
4 |
72 |
76 |
10
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Формування практичних вмінь та навичок техніки спортивно-бальної
хореографії.
2. Музично-ритмічні вправи (18 год.)
Теоретична частина. Правила виконання основних
позицій. Поняття ронд шасе, латинський хрест, компактне шасе, лок вперед (ВП),
лок назад (НЗ), шасе в сторону: ліва нога, права, ліва (ЛПЛ), шасе в сторону:
права нога, ліва, права (ПЛП), півот,
дія півоту, спін, хіл пулл.
Практична частина. Вправи на середині залу: основні
позиції: закрита лицьова, відкрита лицьова права рука до правої руки, відкрита
лицьова не тримаючись за руки, віяло.
Виконання елементів та позицій:
ронд шасе, латинський хрест, компактне шасе, лок вперед (ВП), лок назад (НЗ),
шасе в сторону: ліва нога, права, ліва (ЛПЛ), шасе в сторону: права нога, ліва,
права (ПЛП), півот, дія півоту, спін, хіл пулл; зв’язок з вивчених елементів.
3. Елементи класичного екзерсису (22 год.)
Теоретична частина. Поняття демі ронд де жамб партер
(андеор, андедан).
Практична частина. Тренаж з класичного екзерсису: позиції
ніг, рук, корпусу у класичному екзерсисі. Вправи для правильної постави:
позиції ніг 1-5, положення та позиції рук підготовча, 1, 2, 3, демі пліє по 1,
2, 3 позиціях, релєве, підскоки, батман тандю вперед, вбік, назад. Положення
рук: соло, у парі. Вправи для рук.
Уклін (дівчата – крок убік із
закінченням у 3 позицію в демі пліє; хлопчики – крок у 1 паралельну позицію).
Повороти голови.
Вивчення та виконання елементу
демі ронд де жамб партер (андеор, андедан).
4. Українські бальні танці (10 год.)
Теоретична частина. Танець «Український бальний», історія
11
Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів.
Вивчення танцювальних рухів:
бігунець, тинок, упадання, потрійне притупування, вихилясник із потрійним
притупуванням, припадання навхрест, характерних для танцю «Український бальний».
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(76 год.)
Теоретична
частина. Танці «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба»:
характеристика, особливості ритму.
Практична частина. Перегляд відеоматеріалів. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Ча-ча-ча»: віяло, алемана з відкритої позиції, алемана з позиції віяло, хокейна
ключка;
«Джайв»: подвійний лінк, види шасе: бокове, поворотне, компактне, вперед, назад;
«Самба»: самба-крок на місці, променадний
самба-крок, боковий самба-крок, ботафого в просуванні, кріс-крос (вольта в
просуванні вліво (ВЛ), вправо (ВП).
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Робота в ансамблі. Виконання вправ на акторську майстерність в межах
обраного
музичного матеріалу.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (74
год.)
Теоретична частина. Танці «Танго», історія, характеристика, особливості
ритму.
Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів.
Вправи на
середині залу, по колу.
Вивчення та відпрацювання основних рухів:
«Повільний вальс»: натуральний
спін поворот, переміна хезітейшн;
«Квікстеп»: біжуче закінчення, тіпль шасе;
«Танго»: основний крок, прогресивний
боковий крок, прогресивний лінк, закритий променад, файвстеп.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з
використанням вивчених елементів. Робота в ансамблі. Виконання вправ на
акторську майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
7.
Основи макіяжу,
грим та естетики
танцювального костюму
(4 год.)
Теоретична частина. Поняття макіяжу, гриму, елементів костюму.
12
Практична частина. Вправляння в майстерності
накладання гриму, створенні зачісок, підборі костюму, підборі кольору.
Виготовлення оздоблення, аксесуарів, прикрас.
8. Масові заходи (8 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
9. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
− розвиток
класичного екзерсису на сучасному етапі;
− різновиди
спортивно-бальної хореографії;
− поняття
макіяжу та гриму, елементів костюму.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
− за ритмом
виконувати танцювальні вправи;
− виконувати
вправи: ронд шасе, латинський хрест, компактне шасе, лок
вперед (ВП),
лок назад (НЗ), шасе в сторону: ліва нога, права, ліва (ЛПЛ),
шасе в сторону: права нога, ліва, права (ПЛП), півот, дія півоту, спін,
хіл пулл; зв’язок з вивчених вправ;
−
виконувати елементи класичного
екзерсису за заданим ритмом: демі рон дежамб партер (андеор, андедан);
−
виконувати елементи танцювальних
рухів: бігунець, тинок, упадання, потрійне притупування, вихилясник із
потрійним притупуванням, припадання навхрест, характерних для танцю «Український
бальний»;
−
виконувати елементи та зв’язки зі
спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та європейська програми – «Ча-ча-ча»,
«Джайв», «Самба», «Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго»;
−
накладати грим, створювати
зачіску, підбирати костюм з використанням аксесуари, прикрас;
− виконувати
тренаж з класичного екзерсису.
Вихованці мають набути досвід:
− орієнтації
на площині (паркеті);
− презентації
набутих вмінь перед ровесниками та дорослою аудиторією;
− аналізу
мистецьких заходів зі спортивно-бальної хореографії;
−
аналізу та обговорення
відеоматеріалів за напрямами «спортивно-бальна хореографія».
13
Основний
рівень, другий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ |
Тема |
|
|
Кількість годин |
|
|
з/п |
|
|
теоретичних |
практичних |
усього |
|
|
|
|
||||
1 |
Вступ |
|
|
2 |
- |
2 |
2 |
Музично-ритмічні вправи |
|
2 |
16 |
18 |
|
3 |
Елементи класичного екзерсису |
|
2 |
18 |
20 |
|
4 |
Масові бальні танці |
|
|
2 |
8 |
10 |
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
72 |
76 |
|
|
латиноамериканська
програма |
|
||||
|
|
|
|
|
||
6 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
70 |
74 |
|
|
європейська програма |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Основимакіяжу, |
гриму |
та |
1 |
3 |
4 |
|
естетики
танцювального костюму |
|||||
|
|
|
|
|||
8 |
Масові заходи |
|
|
- |
10 |
10 |
9 |
Підсумок |
|
|
2 |
- |
2 |
|
Разом |
|
|
19 |
197 |
216 |
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Розвиток танцювальної культури, відчуття гармонії,
інтуїції, уваги, характеру.
2. Музично-ритмічні вправи (18 год.)
Теоретична частина. Основні позиції: хід вперед з
чеком, хіп-твіст шасе, променадна позиція (ПП), контрпроменадна позиція (КПП),
близький хіп-твіст, протирух корпусу (ПРК), позиція проти руху корпусу (ППРК).
Практична частина. Відпрацювання основних вправ та
позицій: закрита лицьова, відкрита лицьова, права рука до правої руки, відкрита
лицьова не тримаючись за руки, віяло, ронд шасе, латинський хрест.
Вивчення вправ та позицій: хід
вперед з чеком, хіп-твіст шасе, променадна позиція (ПП), контрпроменадна
позиція (КПП), близький хіп-твіст, протирух корпусу (ПРК), позиція проти руху
корпусу (ППРК), сліп шасе, хіп твіст шасе; зв’язки з вивчених вправ.
3. Елементи класичного екзерсису (20 год.)
Теоретична частина. Поняття руху пті батман, падебуре.
Практична частина. Тренаж з
класичного екзерсису: позиції ніг, рук,
корпусу у
класичному екзерсисі.
Вправи на виправку, позиції ніг 1-5, положення та позиції рук
підготовча,
14
1, 2, 3, демі пліє по 1, 2, 3 позиціях,
релєве, підскоки, батман тандю вперед, вбік, назад.
Положення
рук: соло, у парі.
Вправи
для рук.
Уклін (дівчата – крок убік із
закінченням у 3 позицію в деміпліє; хлопчики – крок у 1 паралельну позицію),
демі ронд де жамб партер (андеор, андедан). Повороти голови.
Вивчення
та виконання елементу пті батман, падебуре.
4. Масові бальні танці (10 год.)
Теоретична частина. Танець «Полонез», історія виникнення.
Практична частина. Перегляд відеоматеріалів. Вивчення
елементів танцювальних рухів: основний крок полонезу, «па» полонезу, крок
глісад, характерних для танцю «Полонез».
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна
хореографія: латиноамериканська програма
(76 год.)
Теоретична
частина. Танець «Румба», історія, характеристика,
особливості ритму.
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів. Вправи
на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Ча-ча-ча»: відкритий хіп-твіст, закритий
хіп-твіст;
«Джайв»: американський спін поворот, подвійний хлист, хлист з відштовхуванням;
«Самба»: ритм баунс, кортаджака;
«Румба»: основний крок, нью-йорк, рука в руці, пліч-о-пліч, види поворотів, види
кроків.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з
використанням вивчених елементів. Робота в ансамблі. Виконання вправ на
акторську майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (74
год.)
Теоретична частина. Танці «Повільний вальс»,
«Квікстеп», «Танго»:
характеристика,
особливості ритму.
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів. Вправи
на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів танців:
«Повільний
вальс»: переміна хезітейшн, поступове
шасе вправо, віск назад;
«Квікстеп»: натуральний спін поворот, натуральний
поворот;
«Танго»: рок поворот, корте назад, відкритий зворотній поворот партнерка збоку.
15
Виконання елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова
танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Робота в
ансамблі.
7.
Основи макіяжу,
гриму та естетики
танцювального костюму
(4 год.)
Теоретична
частина. Виконання вправ на акторську
майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
Практична частина. Вправляння в майстерності
накладання гриму, створення зачіски, підборі костюму. Виготовлення оздоблення,
аксесуарів, прикрас.
8. Масові заходи (10 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
9. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
−
історію розвитку класичного
екзерсису та спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі;
− поняття
макіяжу та гриму, елементів костюму, цілісності образу;
−
правила накладання гриму,
створення зачіски, підбору костюму, використання аксесуарів, прикрас.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
−
виконувати танцювальні вправи та
позиції: сліп шасе, хід вперед з чеком, хіп-твіст шасе, (ПП) променадна позиція,
(КПП) контрапроменадна позиція, близький хіп-твіст, (ПРК) протирух корпусу, (ППРК)
позиція протируху корпусу;
−
виконувати елементи класичного
екзерсису за заданим ритмом: пті батман, падебуре;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
−
виконувати танцювальні рухи:
основний крок полонезу, «па» полонезу, крок глісад, характерні для танцю «Полонез»;
−
виконувати елементи та зв’язки з
спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та європейська програми – «Ча-ча-ча»,
«Джайв», «Самба», «Румба», «Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго».
16
−
накладати грим, створювати
зачіску, підбирати костюм; використовувати аксесуари, прикраси;
− виконувати
тренаж з класичного екзерсису.
Вихованці мають набути досвід:
− презентації
набутих вмінь перед ровесниками та дорослою аудиторією;
−
аналізу мистецьких заходів різних
рівнів зі спортивно-бальної хореографії;
− аналізу
та обговорення відео зйомок власної участі у заходах.
Основний рівень, третій рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ |
Тема |
Кількість
годин |
|
|||
з/п |
теоретичних |
практичних |
усього |
|||
|
|
|||||
1 |
Вступ |
|
2 |
- |
2 |
|
2 |
Музично-ритмічні вправи |
2 |
16 |
18 |
||
3 |
Елементи класичного екзерсису |
2 |
16 |
18 |
||
4 |
Українські бальні танці |
2 |
8 |
10 |
||
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
70 |
74 |
|
|
латиноамериканська
програма |
|||||
|
|
|
|
|||
6 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
70 |
74 |
|
|
європейська
програма |
|||||
|
|
|
|
|||
7 |
Акторська
майстерність. Макіяж, |
|
|
|
||
|
грим, естетика |
танцювального |
1 |
7 |
8 |
|
|
костюма |
|
|
|
|
|
8 |
Масові заходи |
|
- |
10 |
10 |
|
9 |
Підсумок |
|
2 |
- |
2 |
|
|
|
Разом |
19 |
197 |
216 |
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Задоволення потреб вихованців у творчій самореалізації та
самовдосконаленні; розвиток творчої компетентності.
2. Музично-ритмічні вправи (18 год.)
Теоретична частина. Основні позиції: свінг, свей.
Практична
частина. Повторення та
виконання основних позицій
та
вправ:
тіньова, права бік-о-бік, свінг, свей.
3. Елементи класичного екзерсису (18 год.)
Теоретична
частина. Поняття батман фрапе, батман
даблфрапе, флік фляк.
17
Практична
частина. Тренаж з класичного екзерсису.
Вивчення
та виконання елементів батман фрапе, батман даблфрапе.
4. Українські бальні танці (10 год.)
Теоретична частина. Танець «Полька-Веселка», історія виникнення.
Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів.
Вивчення елементів танцювальних
рухів: кроки-твіст, кроки-твіст із виведенням ноги на каблук, полька у
відкритому положенні, полька у зміщеному положенні, полька в положенні
променаду, полька та кроки з підскоком, перший та другий повороти партнерки,
галоп, характерних для танцю «Полька-Веселка».
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(74 год.)
Теоретична
частина. Правила виконання нових основних
рухів танців «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба»: характеристика, особливості
ритму.
Практична частина. Перегляд відеоматеріалів. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Ча-ча-ча»: натуральна дзиґа, зворотня дзиґа, натуральне розкриття назовні;
«Джайв»: розкручування від руки, іспанські
руки;
«Самба»: методи зміни ніг, зворотній
поворот, закриті роки;
«Румба»: віяло, алемана, хокейна ключка.
Виконання елементів та зв’язок з
вивчених танців. Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених
елементів. Робота в ансамблі. Виконання вправ на акторську майстерність в межах
обраного музичного матеріалу.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (74
год.)
Теоретичначастина.Танець«Віденськийвальс»,історія,
характеристика,
особливості ритму.
Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів.
Вправи на
середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Повільний вальс»: лок
назад, закритий імпетус;
«Квікстеп»:закритий імпетус, крос шасе, зіг-заг,
лок назад, біжуче закінчення;
«Танго»: відкритий променад, рок назад на
праву ногу (ПН), рок назад на ліву ногу (ЛН), натуральний твіст поворот,
форстеп, файвстеп;
«Віденський вальс»: правий
поворот.
Виконання елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів. Робота в
ансамблі.
18
7.
Акторська майстерність. Макіяж, грим, естетика танцювального костюму (8
год.)
Теоретична частина. Поняття музично-хореографічного
образу. Виконання вправ на акторську майстерність в межах обраного музичного
матеріалу.
Практична
частина. Вправи на розвиток акторської
майстерності в межах обраного музичного матеріалу.
Виконання зв’язок з ритмопластичних рухів на
розвиток музикальності та акторської майстерності.
Вправляння в майстерності накладання гриму,
створенні зачіски, підборі костюму. Виготовлення оздоблення, аксесуарів,
прикрас.
8. Масові заходи (10 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах. Екскурсії
до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
9. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ
РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
−
історію розвитку класичного
екзерсису та спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі;
− поняття
свінг, свей; батман фрапе, батман даблфрапе, флік фляк.
− поняття
музично-хореографічного образу.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
−
виконувати танцювальні вправи та
позиції: тіньова, права бік-о-бік, свінг, свей;
−
виконувати елементи класичного
екзерсису за заданим ритмом: батман фрапе, батман даблфрапе, флік фляк;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
−
виконувати елементи танцювальних
рухів: кроки-твіст, кроки-твіст із виведенням ноги на каблук, полька у
відкритому положенні, полька у зміщеному положенні, полька в положенні
променаду, полька та кроки з підскоком, перший та другий повороти партнерки,
галоп, характерних для танцю «Полька-Веселка»;
−
виконувати елементи та зв’язки з
спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та європейська програми – «Ча-ча-ча»,
«Джайв»,
19
«Самба», «Румба», «Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго», «Віденський
вальс»;
−
відображати музично-хореографічний
образ засобами спортивно-бальної хореографії;
−
виконувати вправи на розвиток
акторської майстерності в межах обраного музичного матеріалу;
−
накладати грим, створювати
зачіску, підбирати костюм; використовувати аксесуари, прикраси;
− виконувати
тренаж з класичного екзерсису.
Вихованці мають набути досвід:
− презентації
набутих вмінь перед ровесниками та дорослою аудиторією;
−
участі у мистецьких заходах
різних рівнів зі спортивно-бальної хореографії;
− аналізу
та обговорення власної відео зйомки участі у заходах.
Основний
рівень, четвертий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ |
Тема |
|
Кількість
годин |
|
|
з/п |
|
теоретичних |
практичних |
усього |
|
|
|
||||
1 |
Вступ |
|
2 |
- |
2 |
2 |
Музично-ритмічні вправи |
2 |
14 |
16 |
|
3 |
Елементи класичного екзерсису |
2 |
14 |
16 |
|
4 |
Українські бальні танці |
2 |
8 |
10 |
|
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
72 |
76 |
|
латиноамериканська
програма |
||||
|
|
|
|
||
6 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
72 |
76 |
|
європейська
програма |
||||
|
|
|
|
||
7 |
Акторська
майстерність. Макіяж, |
|
|
|
|
|
грим,естетика |
танцювального |
1 |
7 |
8 |
|
костюму |
|
|
|
|
8 |
Масові заходи |
|
- |
10 |
10 |
9 |
Підсумок |
|
2 |
- |
2 |
|
|
Разом |
19 |
197 |
216 |
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Формування загальної культури особистості, сприяння в
самореалізації та самовизначенні.
2. Музично-ритмічні вправи (16 год.)
Теоретична частина. Поняття меренги, свівл.
20
Практична частина. Повторення та виконання
основних позицій та вправ.
Вивчення
та виконання вправ свівл, меренга, спіраль.
3. Елементи класичного екзерсису (16 год.)
Теоретична
частина. Поняття батман фандю, батман
девелопе, стрибків (соте, па ешапе).
Практична частина. Тренаж з
класичного екзерсису.
Вивчення
та виконання елементів батман фондю, батман девелопе.
4. Українські бальні танці (10 год.)
Теоретична частина. Танець «Бальний гопак», коротка історія.
Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів.
Вивчення елементів танцювальних
рухів: бігунець, голубець із притупуванням, вихилясник із притупуванням,
припадання, потрійне притупування, характерних для танцю «Бальний гопак».
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(76 год.)
Теоретична
частина. Танець «Пасодобль», історія, характеристика,
особливості ритму.
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів. Вправи
на середині залу, по колу.
Відпрацювання основних рухів танців «Ча-ча-ча», «Джайв»,
«Самба», «Румба».
Вивчення та відпрацювання
основних рухів «Пасодоблю»: основний крок, сюрпляс, шасе вправо, вліво, вісімка,
атака, розходження, шістнадцять, твіст-поворот, променад, променад в
контрапроменад.
Виконання елементів та зв’язок з
вивчених танців. Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених
елементів. Робота в ансамблі. Виконання вправ на акторську майстерність в межах
обраного музичного матеріалу.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (76
год.)
Теоретична частина. Правила виконання нових основних рухів танців
«Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго», «Віденський вальс»: характеристика,
особливості ритму.
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів. Вправи
на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Повільний
вальс»: зворотне корте, основне
плетіння, подвійний зворотній спін;
«Квікстеп»: подвійний зворотній спін, V 6 (Ві 6), зміна напряму;
«Танго»: відкритий променад назад;
21
«Віденський
вальс»: правий поворот, зворотній поворот.
Виконання елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів. Робота в
ансамблі.
7.
Акторська майстерність. Макіяж, грим, естетика танцювального костюму (8
год.)
Теоретична частина. Поняття дуетного музично-хореографічного
образу, іміджу. Продовження виконання вправ на акторську майстерність в межах
обраного музичного матеріалу.
Практична частина. Вправи на розвиток акторської
майстерності в межах обраного музичного матеріалу. Зв’язки з ритмопластичних
рухів та акторської майстерності, створення іміджу.
Вправи з майстерності накладання гриму, створення
зачіски, підбору костюму, підбір кольору. Виготовлення оздоблення, аксесуарів,
прикрас.
8. Масові заходи (10 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
9. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
−
розвиток класичного екзерсису та
спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі;
− поняття
про дуетний музично-хореографічний образ, імідж.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
−
виконувати танцювальні вправи та
позиції: свівл, меренга, розкриття назовні;
−
виконувати елементи класичного
екзерсису за заданим ритмом: батман фондю, батман девелопе, стрибки (соте, па
ешапе);
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
−
виконувати елементи танцювальних
рухів: бігунець, голубець із притупуванням, вихилясник із притупуванням,
припадання, потрійне притупування, характерні для танцю «Бальний гопак»;
−
виконувати елементи та зв’язки з
елементів спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та європейська
програми – «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба», «Пасодобль», «Повільний вальс»,
«Квікстеп», «Танго», «Віденський вальс»;
22
− відображати
дуетний музично-хореографічний образ;
−
виконувати вправи на розвиток
акторської майстерності в межах обраного музичного матеріалу;
−
накладати грим, створювати
зачіску, підбирати костюм; використовувати аксесуари, прикраси;
− виконання
тренажу з класичного екзерсису.
Вихованці мають набути досвід:
−
презентації набутих вмінь та
навичок перед майстрами культури та спорту;
−
аналізу та участі у спортивних та
мистецьких заходах міського, регіонального та всеукраїнського рівнів;
− аналізу
та обговорення власної відео зйомки участі у заходах.
Вищий
рівень, перший рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ |
|
Тема |
|
Кількість
годин |
|
|
з/п |
|
|
теоретичних |
практичних |
усього |
|
|
|
|
||||
1 |
Вступ |
|
|
2 |
- |
2 |
2 |
Музично-ритмічні вправи |
- |
14 |
14 |
||
3 |
Елементи класичного екзерсису |
- |
14 |
14 |
||
4 |
Масові бальні танці |
|
2 |
8 |
10 |
|
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
70 |
74 |
|
|
латиноамериканська
програма |
|||||
|
|
|
|
|||
6 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
74 |
78 |
|
|
європейська
програма |
|
||||
|
|
|
|
|
||
7 |
Акторська
майстерність. Макіяж, |
|
|
|
||
|
грим, |
естетика |
танцювального |
1 |
9 |
10 |
|
костюма |
|
|
|
|
|
8 |
Масові заходи |
|
- |
12 |
12 |
|
9 |
Підсумок |
|
|
2 |
- |
2 |
|
|
|
Разом: |
15 |
201 |
216 |
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека життєдіяльності. Ознайомлення з планом
роботи та розкладом занять; метою, основними завданнями. Синтез музики,
хореографії, норм поведінки та спілкування між людьми.
2. Музично-ритмічні вправи (14 год.)
Практична частина. Повторення основних позицій та вправ.
Вивчення та виконання вправ та
позицій: іспанська лінія, відкрита променадна позиція (ПП), відкрита
контрапроменадна позиція (КПП),
23
каблучний поворот вправо, вліво, крило.
3. Елементи класичного екзерсису (14 год.)
Практична частина. Тренаж з класичного екзерсису.
4. Масові бальні танці (10 год.)
Теоретична частина. Танець «Вальс-мазурка», історія виникнення. Практична частина. Вивчення елементів танцювальних рухів: па курю
(легкий танцювальний біг), кульгавий крок, па галя
(парадне па), голубець, ключ, па де буре, вальс в три па, па марше (легкий крок),
характерних для танцю «Вальс-мазурка».
Перегляд
відеоматеріалів з наступним обговоренням.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(74 год.)
Теоретична
частина. Правила виконання нових основних
рухів танців «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба», «Пасодобль».
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів з
наступним обговоренням. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення та відпрацювання основних рухів: «Ча-ча-ча»: чейз, спіраль, турецький рушник; «Джайв»: вітряний млин, свівл, носок-каблук;
«Самба»: аргентинські кроси, пробіжки із променадної позиції (ПП) в
контрапроменадну позицію (КПП), кроки крузадос;
«Румба»: спіраль, завиток;
«Пасодобль»: велике коло, ла пас, бандерильї, синкоповане розходження. Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців. Побудова танцювальних варіацій з
використанням вивчених елементів. Робота в
ансамблі.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (78
год.)
Теоретична частина. Танець «Повільний фокстрот», історія виникнення. Практична частина. Перегляд відеоматеріалів з наступним
обговоренням.
Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Повільний вальс»: ховер
корте, зворотній віск, закрите крило;
«Квікстеп»: зворотній півот, швидкий
відкритий зворотній поворот, біжучий правий поворот;
«Танго»: зовнішні свівли, фоловей
променад, зміна форстеп;
«Віденський вальс»: правий
поворот, зворотній поворот;
«Повільний фокстрот»: крок
перо, потрійний крок, правий поворот, зворотній поворот, закритий імпетус.
Виконання елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів. Робота в
ансамблі.
24
7.
Акторська майстерність. Макіяж, грим, естетика танцювального костюма (10
год.)
Теоретична частина. Поняття пластичної виразності
тіла. Психофізика створення образу. Продовження виконання вправ на акторську
майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
Практична частина. Виконання стилізованих вправ
пантоміми. Вправи для розвитку образної фантазії та акторської майстерності в
межах обраного музичного матеріалу. Зв’язки з ритмопластичних рухів, створення
іміджу.
Вправляння в майстерності накладання гриму,
створенні зачіски, підборі костюму. Виготовлення оздоблення, аксесуарів,
прикрас.
8. Масові заходи (12 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
9. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ
РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
− розвиток
спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі;
− основи
пластичної виразності тіла; психофізику створення образу.
−
правила накладання гриму,
створення зачіски, підбору костюма; використання аксесуарів, прикрас.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
−
виконувати танцювальні вправи та
позиції: іспанська лінія, відкрита ПП, відкрита КПП, каблучний поворот вправо,
вліво, крило;
−
виконувати елементи класичного екзерсису за заданим
ритмом;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
−
виконувати елементи танцювальних
рухів: па курю (легкий танцювальний біг), кульгавий крок, па галя (парадне па),
голубець, ключ, па де буре, вальс в три па, па марше (легкий крок), характерні
для танцю «Вальс-мазурка»;
−
виконувати елементи та зв’язки з
елементів спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та європейська
програми – «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба», «Пасодобль», «Повільний
фокстрот», «Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго», «Віденський вальс»;
25
−
виконувати стилізовані вправи
пантоміми; вправи для розвитку образної фантазії та акторської майстерності в
межах обраного музичного матеріалу;
−
накладати грим, створювати
зачіску, підбирати костюм; використовувати аксесуари, прикраси.
Вихованці мають набути досвід:
−
презентації набутих вмінь та
навичок перед майстрами культури та спорту;
−
участі у спортивних та мистецьких
заходах міського, регіонального, всеукраїнського та міжнародного рівнів;
−
обговорення та аналізу відео
зйомок змагань всеукраїнських та міжнародних рівнів.
Вищий
рівень, другий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ |
|
Тема |
|
|
Кількість
годин |
|
|
з/п |
|
|
|
теоретичних |
практичних |
усього |
|
1 |
Вступ |
|
|
2 |
|
- |
2 |
2 |
Музично-ритмічні вправи |
- |
|
12 |
12 |
||
3 |
Елементи класичного екзерсису |
- |
|
12 |
12 |
||
4 |
Українські бальні танці |
2 |
|
8 |
10 |
||
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
|
72 |
76 |
|
|
латиноамериканська
програма |
|
|||||
|
|
|
|
|
|||
6 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
|
74 |
76 |
|
|
європейська програма |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||
7 |
Акторська
майстерність. Макіяж, |
|
|
|
|
||
|
грим, |
естетика |
танцювального |
1 |
|
9 |
10 |
|
костюма |
|
|
|
|
|
|
8 |
Масові заходи |
|
- |
|
14 |
14 |
|
9 |
Підсумок |
|
2 |
|
- |
2 |
|
|
|
|
Разом: |
15 |
|
201 |
216 |
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека життєдіяльності. Ознайомлення з планом
роботи та розкладом занять; метою, основними завданнями. Багатогранність
танцювального спортивно-бального напряму, який поєднує у собі засоби спортивно-фізичного
та художньо-естетичного розвитку особистості.
2. Музично-ритмічні вправи (12 год.)
26
Практична частина. Повторення та виконання
основних позицій та вправ.
3. Елементи класичного екзерсису (12 год.)
Практична частина. Тренаж з класичного екзерсису.
4. Українські бальні танці (10 год.)
Теоретична частина. Танець «Ятраночка», історія виникнення. Практична частина. Перегляд відеоматеріалів з наступним
обговоренням.
Вивчення елементів танцювальних
рухів: перемінний крок уперед, доріжка із присіданням та повороти, розлука та
зустріч, припадання вперед, доріжка в обертанні, поворот у парі, припадання із
просуванням убік, соло-поворот, вихилясник, тинок та оплески, характерних для
танцю «Ятраночка».
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(76 год.)
Теоретична частина. Правила виконання нових основних
рухів танців «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба», «Пасодобль». Розвиток
спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі.
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів з
наступним обговоренням. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Ча-ча-ча»: розкручування канату, улюблена, слідуй
за мною;
«Джайв»: простий спін, родзинка із Майямі;
«Самба»: натуральний рол, поворот на
трьох кроках, самба локи;
«Румба»: близький, закритий, відкритий хіп-твіст, розкручування канату, ковзаючі
дверцята;
«Пасодобль»: іспанська лінія, твісти, шасе плащ. Виконання елементів та зв’язок з
вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з
використанням вивчених елементів. Робота в ансамблі. Виконання вправ на
акторську майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (76
год.)
Теоретична частина. Правила виконання нових основних рухів танців
«Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго», «Віденський вальс», «Повільний
фокстрот».
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів з
наступним обговоренням. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Повільний вальс»: зворотній
фоловей і сліп півот, фоловей віск, контра
чек;
«Квікстеп»: 4 швидких біжучих, румба крос, ховер корте, недокручене
27
«Танго»: браштеп, фоловей форстеп, основний
зворотній поворот;
«Віденський вальс»: правий, зворотній
поворот;
«Повільний фокстрот»: крок
перо, потрійний крок, правий поворот, зворотній поворот, закритий імпетус,
натуральне плетіння, основне плетіння, зміна напряму, закритий телемарк,
відкритий телемарк.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова
танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Робота в
ансамблі.
7.
Акторська майстерність. Макіяж, грим, естетика танцювального костюма (10
год.)
Теоретична частина. Культура руху на сцені. Жести, емоції,
міміка (чоловічі/жіночі). Удосконалення виконання вправ на акторську
майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
Практична
частина. Вправи на поєднання жестів та
відтворення емоційного стану під час взаємодії з партнером, роботи в ансамблі.
Вправи для розвитку образної
фантазії та акторської майстерності в межах обраного музичного матеріалу. Зв’язки
з ритмопластичних рухів, створення іміджу.
Вправи з майстерності накладання гриму, створення
зачіски, підбору костюму, підбір кольору. Виготовлення оздоблення, аксесуарів,
прикрас.
8. Масові заходи (14 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
9. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
− історію
розвитку спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі;
−
основи культури руху на сцені;
принципи використання жестів, вираження емоцій;
−
правила накладання гриму,
створення зачіски, підбору костюму; використання аксесуарів, прикрас.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
− технічно
правильно виконувати основні танцювальні вправи та позиції;
− виконувати
елементи класичного екзерсису;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
28
−
виконувати елементи танцювальних
рухів: перемінний крок уперед, доріжка із присіданням та повороти, розлука та
зустріч, припадання вперед, доріжка в обертанні, поворот у парі, припадання із
просуванням убік, соло-поворот, вихилясник, тинок та оплески, характерні для
танцю «Ятраночка»;
−
технічно виконувати елементи та
зв’язки з елементів спортивно-бальної хореографії: латиноамериканська та
європейська програми – «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба», «Пасодобль»,
«Повільний фокстрот», «Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго», «Віденський
вальс»;
−
технічно правильно виконувати
вправи на поєднання жестів та відтворення емоційного стану під час взаємодії з
партнером, роботи в ансамблі;
−
виконувати вправи для розвитку
образної фантазії та акторської майстерності в межах обраного музичного
матеріалу;
−
накладати грим, створювати
зачіску, підбирати костюм; використовувати аксесуари, прикраси.
Вихованці мають набути досвід:
−
презентації набутих вмінь та
навичок перед майстрами культури та спорту;
−
участі у спортивних та мистецьких
заходах міського, регіонального, всеукраїнського та міжнародного рівнів;
−
обговорення та аналізу відео зйомок
змагань всеукраїнських та міжнародних рівнів.
Вищий
рівень, третій рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ |
Тема |
|
|
Кількість
годин |
|
|
з/п |
|
|
теоретичних |
практичних |
усього |
|
1 |
Вступ |
|
2 |
|
- |
2 |
2 |
Музично-ритмічні вправи |
1 |
|
11 |
12 |
|
3 |
Елементи класичного екзерсису |
- |
|
12 |
12 |
|
4 |
Українські бальні танці |
2 |
|
8 |
10 |
|
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
|
70 |
74 |
|
латиноамериканська
програма |
|
||||
|
|
|
|
|
||
6 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
|
74 |
78 |
|
європейська
програма |
|
||||
|
|
|
|
|
||
7 |
Акторська
майстерність. Макіяж, |
|
|
|
|
|
|
грим,естетика |
танцювального |
1 |
|
9 |
10 |
|
костюма |
|
|
|
|
|
8 |
Масові заходи |
|
- |
|
16 |
16 |
9 |
Підсумок |
|
2 |
|
- |
2 |
|
|
Разом: |
16 |
|
200 |
216 |
29
1. Вступ (2 год.)
Теоретична частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Популяризація здорового способу життя, формування у
вихованців життєвих компетентностей засобами спортивно-бальної хореографії.
2. Музично-ритмічні вправи (12 год.)
Теоретична частина. Поняття «гуапача».
Практична частина. Повторення
та виконання основних позицій та вправ.
Вивчення
та виконання синкопованої технічної дії – гуапачи.
3. Елементи класичного екзерсису (12 год.)
Практична частина. Тренаж з класичного екзерсису.
4. Українські бальні танці (10 год.)
Теоретична
частина. Танець «Славутянка», історія
виникнення. Практична частина. Перегляд
відеоматеріалів з наступним обговоренням
та
аналізом.
Вивчення елементів танцювальних
рухів: хід уперед із вихилясником, біг уперед та потрійне притупування, гвинт
та переступання, хід плетінкою та переступання, тинок, поворот у парі потрійним
ходом, характерних для танцю «Славутянка».
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
5.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(74 год.)
Теоретична
частина. Правила виконання нових основних
рухів танців «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба», «Пасодобль».
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів з
наступним обговоренням та аналізом. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Ча-ча-ча»: ускладнений хіп-твіст, крос
бейзік;
«Джайв»: хвилястий хлист, крок курчати;
«Самба»: зворотній рол, вольта в
просуванні в ускладненому ритмі;
«Румба»: неперервний хіп твіст, фехтування
спот поворот, три трійки;
«Пасодобль»: спіни з просуванням із ПП (променадної позиції) із КПП (контрапроменадної
позиції), фламенко теп, методи зміни ніг.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова танцювальних варіацій з використанням
вивчених елементів. Робота в ансамблі.
6. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (78
год.)
Теоретична частина. Терміни
та правила виконання
нових основних
30
рухів танців «Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго», «Віденський вальс»,
«Повільний фокстрот».
Практична
частина. Перегляд відеоматеріалів з
наступним обговоренням та аналізом. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Повільний вальс»: натуральний
фоловей поворот, біжучий спін поворот;
«Квікстеп»: закритий телемарк, крос свивл, Тіпсі ВП (вправо), Тіпсі ВЛ (вліво);
«Танго»: чейз, фоловей зворотній і сліп
півот;
«Віденський вальс»: правий
поворот, лівий поворот, флєкерл;
«Повільний
фокстрот»: топ спін, ховер перо, ховер
телемарк, ховер крос, натуральний телемарк.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова
танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Робота в
ансамблі.
7.
Акторська майстерність. Макіяж, грим, естетика танцювального костюма (10
год.)
Теоретична частина. Європейська та
латиноамериканська програма: чоловічі та жіночі зачіски. Концертний виступ:
його складові. Удосконалення виконання вправ на акторську майстерність в межах
обраного музичного матеріалу.
Практична частина. Вправи на поєднання жестів та
відтворення емоційного стану під час взаємодії з партнером або роботи в
ансамблі. Підбір та виготовлення реквізиту.
Вправи на розвиток образної
фантазії та акторської майстерності в межах обраного музичного матеріалу. Зв’язки
з ритмопластичних рухів, створення іміджу.
Вправи з майстерності накладання
гриму, створення зачіски, підбору костюма, зважаючи на особливості фігури та
вік, підбір кольору. Виготовлення оздоблення, аксесуарів, прикрас.
8. Масові заходи (16 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
9. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ Вихованці мають знати і розуміти:
− правила безпеки життєдіяльності під час занять у спортивно-хореографічному
колективі;
− історію
розвитку спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі;
31
− складові концертного виступу: музика, світло, звук, костюм, реквізит; їх
доречне поєднання;
− правила накладання гриму, створення зачіски, підбору костюма;
використання аксесуарів, прикрас.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
− технічно
правильно виконувати основні танцювальні вправи та позиції;
− виконувати
синкоповану технічну дію – гуапачу;
− технічно
правильно виконувати тренаж з класичного екзерсису;
−
виконувати елементи класичного екзерсису;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
−
виконувати елементи танцювальних
рухів: хід уперед із вихилясником, біг уперед та потрійне притупування, гвинт
та переступання, хід плетінкою та переступання, тинок, поворот у парі потрійним
ходом, характерні для танцю «Славутянка»;
−
технічно правильно виконувати
елементи та зв’язки з елементів спортивно-бальної хореографії:
латиноамериканська та європейська програми – «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба»,
«Румба», «Пасодобль», «Повільний фокстрот», «Повільний вальс», «Квікстеп»,
«Танго», «Віденський вальс»;
− підбирати
та виготовляти реквізит для концертних номерів;
−
технічно правильно виконувати
вправи на поєднання жестів та відтворення емоційного стану під час взаємодії з
партнером, роботи в ансамблі;
−
виконувати вправи для розвитку
образної фантазії та акторської майстерності в межах обраного музичного
матеріалу;
−
накладати грим, створювати
зачіску, підбирати костюм; використовувати аксесуари, прикраси.
Вихованці мають набути досвід:
−
презентації набутих вмінь та
навичок перед майстрами культури та спорту;
−
командної та індивідуальної
участі у спортивних та мистецьких заходах міського, регіонального,
всеукраїнського та міжнародного рівнів;
−
обговорення та аналізу відео
зйомок змагань всеукраїнських та міжнародних рівнів.
Вищий рівень, четвертий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ |
Тема |
Кількість
годин |
|
||
з/п |
теоретичних |
практичних |
усього |
||
|
|||||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
|
2 |
Музично-ритмічні вправи |
- |
12 |
12 |
|
3 |
Елементи класичного екзерсису |
- |
12 |
12 |
|
|
|
|
|
32 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
80 |
84 |
||
|
латиноамериканська
програма |
|||||
|
|
|
|
|||
5 |
Спортивно-бальна |
хореографія: |
4 |
74 |
78 |
|
|
європейська програма |
|
||||
|
|
|
|
|
||
6 |
Акторська
майстерність. Макіяж, |
|
|
|
||
|
грим, |
естетика |
танцювального |
1 |
9 |
10 |
|
костюма |
|
|
|
|
|
7 |
Масові заходи |
|
- |
16 |
16 |
|
8 |
Підсумок |
|
2 |
- |
2 |
|
|
|
|
Разом: |
13 |
203 |
216 |
ЗМІСТ
ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Теоретична
частина. Організаційні питання. Безпека
життєдіяльності. Ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; метою,
основними завданнями. Природна грація, пластика, фізична підготовка, почуття
міри, увага до партнера у танці, доброзичливість та привітність – риси, які
набуваються у процесі занять бальними танцями.
2. Музично-ритмічні вправи (12 год.)
Практична частина. Повторення та виконання основних позицій та вправ.
3. Елементи класичного екзерсису (12 год.)
Практична частина. Тренаж з класичного екзерсису.
4.
Спортивно-бальна хореографія:
латиноамериканська програма
(84 год.)
Теоретична
частина. Правила виконання нових основних
рухів танців «Ча-ча-ча», «Джайв», «Самба», «Румба», «Пасодобль». Розвиток
спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі.
Практична частина. Перегляд відеоматеріалів з наступним обговоренням та аналізом. Вправи
на середині залу, по колу.
Вивчення та відпрацювання основних рухів: «Румба»: прес лінія;
«Пасодобль»: варіації з лівої стопи, удар
піки, альтернативний вступ в
ПП (променадну
позицію).
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Взаємодія в парі. Робота над створенням образу та характером танцю.
Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів. Робота
в ансамблі.
5. Спортивно-бальна хореографія: європейська програма (78
год.)
Теоретична частина. Терміни
та правила виконання
нових основних
рухів танців «Повільний вальс», «Квікстеп», «Танго», «Віденський вальс»,
«Повільний фокстрот».
33
Практична частина. Перегляд відеоматеріалів з
наступним обговоренням та аналізом. Вправи на середині залу, по колу.
Вивчення
та відпрацювання основних рухів:
«Повільний вальс»: швидкий
спін поворот;
«Квікстеп»: 6 швидких біжучих, фіштейл, біжучий
спін поворот;
«Танго»: контра чек, оверсвей;
«Віденський вальс»: зворотній поворот, флєкерл;
«Повільний фокстрот»: відкритий
імпетус, плетіння із ПП (променадної позиції), зворотня хвиля.
Виконання
елементів та зв’язок з вивчених танців.
Побудова
танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Робота в
ансамблі.
6. Акторська майстерність. Макіяж, грим, естетика танцювального костюма (10
год.)
Практична частина. Музично-хореографічні
імпровізації в межах обраного музичного матеріалу. Удосконалення виконання
вправ на акторську майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
Вправи з майстерності накладання
гриму, створення зачіски, підбору костюма, підбір кольору. Виготовлення
оздоблення, аксесуарів, прикрас. Підбір та виготовлення реквізиту.
7. Масові заходи (16 год.)
Практична частина. Правила поведінки під час
проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Екскурсії до музеїв, театрів, участь у концертах, мистецьких та спортивних
заходах.
8. Підсумок (2 год.)
Підбиття підсумків.
ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Вихованці мають знати і розуміти:
−
правила безпеки життєдіяльності
під час занять у спортивно-хореографічному колективі;
−
історію розвитку класичного
екзерсису та спортивно-бальної хореографії на сучасному етапі;
− складові
концертного виступу;
−
правила накладання гриму,
створення зачіски, підбору костюму; використання аксесуарів, прикрас.
Вихованці мають вміти і застосовувати:
− технічно
правильно виконувати основні танцювальні вправи та позиції;
− орієнтуватися
на площині (паркеті);
34
−
технічно правильно виконувати
елементи та зв’язки з елементів спортивно-бальної хореографії
латиноамериканської та європейської програми;
− підбирати
та виготовляти реквізит для концертних номерів;
−
технічно правильно виконувати
вправи на поєднання жестів та відтворення емоційного стану під час взаємодії з
партнером, роботи в ансамблі;
−
виконувати вправи для розвитку
образної фантазії та акторської майстерності в межах обраного музичного
матеріалу;
−
правильно накладати грим,
створювати зачіску, підбирати костюм; використовувати аксесуари, прикраси.
Вихованці мають набути досвід:
−
презентації набутих вмінь та
навичок перед майстрами культури та спорту;
−
власної творчої діяльності з хореографії,
музичного, художнього мистецтва, розв’язання творчих завдань, здатності
проявляти творчу ініціативу;
−
сформованого інтересу до
художньої творчості, а саме бальної хореографії;
−
участі у спортивних та мистецьких
заходах міського, регіонального, всеукраїнського та міжнародного рівнів;
− обговорення
та аналізу відео зйомок власної участі у заходах.
ЛІТЕРАТУРА
1. Азбука
класичного танцю / Н.Базарова, В.Мей.- Л.: Мистецтво, 1983.
2.
Дастін Р. Мистецтво шоу / Р.
Дастін .- International Congress BDK. - Blakpool, 1999.
3. Дмитрієва
Н.А. Коротка історія мистецтв. - М., 2000.
4. Музичний
енциклопедичний словник/Глав. ред. Г.В. Келдиш. - М., 1991.
5. Сучасний
словник-довідник з мистецтв/Наук. ред. А.А. Мелік-Пашаєв. -
М., 2000.
6.
«Техніка виконання європейських
танців», - Королівське об’єднання вчителів танців ( ISTD), 1996 р.
7. «Техніка
європейських танців» Гью Ховард (ІДТА), 2011 р.
8. «Переглянута
техніка європейських танців» Алекс Мур.
9.
«Переглянута техніка виконання
латино-американських танців імперського суспільства вчителів танців», 1996 р.
10. Уолтер
Лерд «Методика латиноамериканських танців», 2014 р.
11. Бібліотека шкільної художньої самодіяльності «Сурмач»
- репертуарний збірник. Бальні танці випуск II., «Мистецтво» Київ, 1980.
35
12.Л. Г. Онищенко «Історія розвитку
бального танцю від ХV до кінця ХІХ століття», в-во «Нова книга» Вінниця 2017 р.
13. А. Тараканова «Танцюйте з нами» навчально-методичний посібник, в-во
«Нова книга м. Вінниця, 2010 р.
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ
№ |
Найменування
обладнання |
Кількість, |
|
з/п |
штук |
||
|
|||
1. |
Танцювальний зал з дзеркалами, паркетною підлогою
та |
2 |
|
|
хореографічними станками
(відповідно до вимог |
|
|
|
Міністерства
освіти і науки України); |
|
|
2. |
Роздягальня |
2 |
|
3. |
Фонотека (збірка музичних матеріалів) |
100 |
|
4. |
Магнітофон (акустична система) |
2 |
|
5. |
Відеотека |
100 |
|
6. |
Бібліотека для педагогів та вихованців |
30 |
36
Комментариев нет:
Отправить комментарий