Програма гурткової роботи «М’яка іграшка”
для гуртка «Забава»
Керівник гуртка Доник Ольга Василівна
Погоджено засіданням методичної ради відділу освіти,
культури, молоді та спорту (протокол № 1 від 03.09.2018 р.) та затверджено
наказом начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту № 169 від
03.09.2018 р. 
Пояснювальна записка
Основним завданням гуртка м’якої  ігращки є виховання працьовитості,
естетичного смаку, розвиток творчої активності, фантазії, винахідливості.
Навчити дітей усьому цьому, викликати в них
зацікавленість до творчості, збудити бажання творити самостійно – одне з
основних завдань керівника гуртка.
Роота гуртка по виготовленню іграшок становить широкі
можливості для ознайомлення їх з робочими професіями швейного виробництва.
Влаштовуючи прогулянки та екскурсії  на природу, слід звертати увагу на форму
предметів, різні поєднання кольорів.
Заняття з дітьми дають можливість поглибити та розширити
знання, які вони отримують в загальноосвітньому закладі. Організовувати
виставку іграшок, використовуючи матеріали літературних творів.
Програма гуртка включає в себе теоретичну частину та
практичну роботу. Вся робота по виготовленню іграшок-сувенірів  повинна бути тісно пов’язана з народним
мистецтвом.
Програма гуртка розрахована на учнів 1-9 класів:
1-ий рік навчання –початковий рівень – 154 год. (4 год.
на тиждень)
2-ий рік навчання – основний рівень – 216 год. (3 год. на
тиждень)
3-5-ий рік навчання – основний рівень – 216 год. (3 год.
на тиждень)
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати і розуміти: 
- українські національні традиції, національний костюм;
 - історію народної
іграшки; 
- властивості текстильних матеріалів; 
- способи з’єднання тканини; 
- види декоративного оздоблення виробів; 
- основні прийоми та техніки у виготовленні
іграшок-сувенірів; 
- умовні позначення на схемах; 
- правила техніки безпеки під час роботи. 
Вихованці мають уміти і застосовувати:
- підбирати тканини за фактурою та кольоровою гамою; 
- розрізняти види швів;
-виконувати розкрій деталей; 
Вихованці мають
набути досвід:
-
організації робочого місця; 
-
виготовленні оздоблювальних елементів; 
-
виготовлення іграшок-сувенірів; 
-
роботи над творчим проектом; 
-
участі у конкурсах, виставках декоративно-ужиткового мистецтва.
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(1-ий рік навчання,
початковий
рівень)
| Нумерація розділів, теми | Найменування теми | Кількість годин | Зокрема на
  кількість занять | ||
| Теоретичні  | Практичні | ||||
| І | 1. | Ввідне заняття | 4 | 2 | 2 | 
|  | 2. | Комплектування групи | 2 | 2 | - | 
|  | 3. | Ознайомлення з м’якою іграшкою, матеріалами, інструментами, правилами безпеки життєдіяльності | 4 | 2 | 2 | 
|  | 4. | Вивчення видів швів | 12 | 2 | 10 | 
|  | 5. | Правила розкрою, з’єднань, оформлення деталей іграшок | 6 | 2 | 4 | 
| ІІ | 6. | Робота над простими виробами, сувенір-«голкозбирачка» | 6 | 2 | 4 | 
| ІІІ | 7. | Конячка, пташка | 10 | 4 | 6 | 
| ІV | 8. | Пласкі комбіновані іграшки – «ведмежатко» | 12 | 2 | 10 | 
|  | 9. | Зайчик | 12 | 2 | 10 | 
|  | 10. | «Черепашка», «слоненя» - подушка | 20 | 2 | 18 | 
| V | 11. | Об’ємна іграшка з ненатурального хутра – “щеня» | 12 | 2 | 10 | 
|  | 12. | «Пінгвін», «котеня», «пташка», «мишеня» | 32 | 8 | 24 | 
| VІ | 13. | Підготовка до виставок | 12 | 2 | 10 | 
|  | 14. | Екскурсії та суспільно- корисна праця | 10 | 2 | 8 | 
| Всього: | 154 | 36 | 118 | ||
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(2-ий рік навчання,
основний
рівень)
| Нумерація розділів, теми | Найменування теми | Кількість годин | Зокрема на
  кількість занять | ||
| Теоретичні  | Практичні | ||||
| І | 1. | Ввідне заняття | 4 | 2 | 2 | 
|  | 2. |  Правила безпеки
  життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи | 6 | 2 | 4 | 
| ІІ | 3. |  Каркасні
  іграшки, «собачка» (каркасна) | 10 | 2 | 8 | 
|  | 4. |  «Лисичка» | 10 | 2 | 8 | 
|  | 5. |  «Мишеня»,
  «страусеня», «півник» | 26 | 6 | 20 | 
|   | 6. |  «Слоненя»,
  «левеня», «чебурашка», «гном» | 32 |  6 | 26 | 
|   | 7. | «Кішечка» | 8 | 2 | 6 | 
|   | 8. | «Зайчик в одязі» | 16 | 2 | 14 | 
|  | 9. |  «Гном»,
  «конячка» | 22 | 4 | 18 | 
|  | 10. |  «Мавпочки(наречений та наречена)» | 40 | 4 | 36 | 
|   | 11. |  «Жираф» | 12 | 2 | 10 | 
|  | 12. |  «Поросятко» | 8 | 2 | 6 | 
| ІІІ | 13. | Підготовка до виставок | 12 | 2 | 10 | 
|  | 14. | Екскурсії та суспільно- корисна праця | 10 | 2 | 8 | 
| Всього: | 216 | 40 | 176 | ||
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(3-ий рік навчання,
основний
рівень)
| Нумерація розділів, теми | Найменування теми | Кількість годин | Зокрема на
  кількість занять | ||
| Теоретичні  | Практичні | ||||
| І | 1. | Ввідне заняття | 4 | 2 | 2 | 
|  | 2. |  Правила безпеки
  життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи | 6 | 2 | 4 | 
| ІІ | 3. |   Мотузяне кріплення кінцівок(мотузяний
  шарнір). «Зайчик» (шарнірний) | 18 | 2 | 16 | 
|  | 4. |  «Слоненя»  | 18 | 2 | 16 | 
|  | 5. |  «Ведмежа» | 18 | 2 | 16 | 
|   | 6. |  «Тигреня»  | 12 | 2 | 10 | 
|   | 7. | «Кіт у чоботях» | 18 | 2 | 16 | 
|   | 8. | «Лисичка та журавель» | 24 | 4 | 20 | 
|  | 9. |  «Вперті
  козенята» | 22 | 2 | 20 | 
|  | 10. |  «Качка з каченятами» | 18 | 4 | 14 | 
|   | 11. |  «Оленятко Бембі» | 10 | 2 | 8 | 
|  | 12. |  «Лис в одязі» | 16 | 4 | 12 | 
|  | 13. | «Баранчик» | 12 | 2 | 10 | 
| ІІІ | 14. | Підготовка до виставок | 12 | 2 | 10 | 
|  | 15. | Екскурсії та суспільно- корисна праця | 8 | 2 | 6 | 
| Всього: | 216 | 36 | 180 | ||
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(4-ий рік навчання,
основний
рівень)
| Нумерація розділів, теми | Найменування теми | Кількість годин | Зокрема на
  кількість занять | ||
| Теоретичні  | Практичні | ||||
| І | 1. | Ввідне заняття | 3 | 3 | - | 
|  | 2. |  Правила безпеки
  життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи | 3 | 2 | 1 | 
| ІІ | 3. |  Лялька-сувенір у
  народних костюмах | 30 | 5 | 25 | 
|  | 4. | Сувенірна лялька-магніт | 9 | 2 | 7 | 
|  | 5. | «Лебеді» | 12 | 2 | 10 | 
|   | 6. | «Гусениця Анюта» | 12 | 2 | 10 | 
|   | 7. | «Дельфін Феліпок» | 12 | 2 | 10 | 
|   | 8. | «Янголята (7фігурок.) | 9 | 2 | 7 | 
|  | 9. | Підготовка до Нового року. Вироби до новорічних свят | 15 | 5 | 10 | 
|  | 10. | «Сестриця Оленка та братик Іванко» | 21 | 4 | 17 | 
|   | 11. | «Лелеки (сім’я)” | 12 | 2 | 10 | 
|  | 12. | Лялька на руку для саморобного театру: бабуся, дідусь,
  онучка, собачка, кішка, тигреня, лисичка, ведмежатко, мишка, зайчик, вовчик | 39 | 9 | 30 | 
|  | 13. | Пошиття оберегу «Домовий» | 9 | 2 | 7 | 
|  | 14. | Виготовлення текстильної ляльки «Гном» | 9 | 2 | 7 | 
|  | 15. | «Лялька удачі»  | 18 | 4 | 14 | 
| ІІІ | 16. | Підведення підсумків роботи. Виставка | 3 | 1 | 2 | 
| Всього: | 216 | 49 | 167 | ||
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(5-ий рік навчання,
основний
рівень)
| Нумерація розділів, теми | Найменування теми | Кількість годин | Зокрема на
  кількість занять | ||
| Теоретичні  | Практичні | ||||
| І | 1. | Ввідне заняття | 3 | 3 | - | 
|  | 2. |  Правила безпеки
  життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи | 6 | 3 | 3 | 
| ІІ | 3. |   Українські
  обереги | 60 | 9 | 51 | 
|  | 4. | Ляльки-мотанки | 30 | 9 | 21 | 
|  | 5. | «Домовички» | 27 | 6 | 21 | 
|  ІІІ | 6. |  Виготовлення декоративних
  прикрас із шовкових стрічок | 69 | 9 | 60 | 
| ІІІ | 7. | Підготовка до виставок | 12 | 3 | 9 | 
|  | 8. | Екскурсії та суспільно-корисна праця | 9 | 3 | 6 | 
| Всього: | 216 | 45 | 171 | ||
 
Література
1. Авксентьева О. Г. Українська іграшка / О. Г.
Авксентьева, І. Д. Авдеева. – К. : Мистецтво, 1973. – 196 с.
3. Борецька Є. Я. Технологія виготовлення легкого
жіночого та дитячого одягу / Є. Я. Борецька, П. М. Малюга. – К. : Вища школа,
1992. – 367 с. 
4. Горобець, І. Твої іграшки / І. Горобець. – К. :
Веселка, 1970. – 122 с. 
5. Декоративно-ужиткове мистецтво: Словник / За заг.
ред. Я. П. Запаска. – Львів : Афіша, 2000. – т. 1-2. 
6. Кочетова С. В. Мягкая грушка. Игрушки с бисером /
С. В. Кочетова. –М. : РИПОЛ КЛАССИК, 2001. – 40 с. – ISBN 5-7905-1036-1
7. Молотобарова О. С. Кружок изготовления
игрушок-сувениров: пособие для руководителей кружков общеобразовательной школы
и внешкольных учреждений / О. С. Молотобарова. – М. : Просвещение, 1990. – 177
с. – ISBN 5- 09-002664-5.
8. Наулко В. І. Культура і побут населення України:
Навчальний посібник / В. Наулко, Л. А. Артюх, В. Ф. Горлечко. – К. : Либідь,
1993. – 288 с. (2-е изд.). – ISBN 5-325-00304-6.
9. Програма гуртка «Фольклорна лялька» / Укл. Л. М.
Божко. –К. : Інститут змісту і методів навчання, 1997. – 84 с.
10. Українська народна іграшка. – Львів, 1980. 
11. Хазенбанк В. Сделай сам / В.Хазенбанк, Э. Хениш
– Берлин : Фольк унд Биссен, 1990. – 176 с. – ISBN 3-06-282593-6.
 
Комментариев нет:
Отправить комментарий