Програма гурткової роботи «М’яка іграшка”
для гуртка «Забава»
Керівник гуртка Доник Ольга Василівна
Погоджено засіданням методичної ради відділу освіти,
культури, молоді та спорту (протокол № 1 від 03.09.2018 р.) та затверджено
наказом начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту № 169 від
03.09.2018 р.
Пояснювальна записка
Основним завданням гуртка м’якої ігращки є виховання працьовитості,
естетичного смаку, розвиток творчої активності, фантазії, винахідливості.
Навчити дітей усьому цьому, викликати в них
зацікавленість до творчості, збудити бажання творити самостійно – одне з
основних завдань керівника гуртка.
Роота гуртка по виготовленню іграшок становить широкі
можливості для ознайомлення їх з робочими професіями швейного виробництва.
Влаштовуючи прогулянки та екскурсії на природу, слід звертати увагу на форму
предметів, різні поєднання кольорів.
Заняття з дітьми дають можливість поглибити та розширити
знання, які вони отримують в загальноосвітньому закладі. Організовувати
виставку іграшок, використовуючи матеріали літературних творів.
Програма гуртка включає в себе теоретичну частину та
практичну роботу. Вся робота по виготовленню іграшок-сувенірів повинна бути тісно пов’язана з народним
мистецтвом.
Програма гуртка розрахована на учнів 1-9 класів:
1-ий рік навчання –початковий рівень – 154 год. (4 год.
на тиждень)
2-ий рік навчання – основний рівень – 216 год. (3 год. на
тиждень)
3-5-ий рік навчання – основний рівень – 216 год. (3 год.
на тиждень)
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати і розуміти:
- українські національні традиції, національний костюм;
- історію народної
іграшки;
- властивості текстильних матеріалів;
- способи з’єднання тканини;
- види декоративного оздоблення виробів;
- основні прийоми та техніки у виготовленні
іграшок-сувенірів;
- умовні позначення на схемах;
- правила техніки безпеки під час роботи.
Вихованці мають уміти і застосовувати:
- підбирати тканини за фактурою та кольоровою гамою;
- розрізняти види швів;
-виконувати розкрій деталей;
Вихованці мають
набути досвід:
-
організації робочого місця;
-
виготовленні оздоблювальних елементів;
-
виготовлення іграшок-сувенірів;
-
роботи над творчим проектом;
-
участі у конкурсах, виставках декоративно-ужиткового мистецтва.
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(1-ий рік навчання,
початковий
рівень)
Нумерація розділів, теми |
Найменування теми |
Кількість годин |
Зокрема на
кількість занять |
||
Теоретичні |
Практичні |
||||
І |
1. |
Ввідне заняття |
4 |
2 |
2 |
|
2. |
Комплектування групи |
2 |
2 |
- |
|
3. |
Ознайомлення з м’якою іграшкою, матеріалами, інструментами, правилами безпеки життєдіяльності |
4 |
2 |
2 |
|
4. |
Вивчення видів швів |
12 |
2 |
10 |
|
5. |
Правила розкрою, з’єднань, оформлення деталей іграшок |
6 |
2 |
4 |
ІІ |
6. |
Робота над простими виробами, сувенір-«голкозбирачка» |
6 |
2 |
4 |
ІІІ |
7. |
Конячка, пташка |
10 |
4 |
6 |
ІV |
8. |
Пласкі комбіновані іграшки – «ведмежатко» |
12 |
2 |
10 |
|
9. |
Зайчик |
12 |
2 |
10 |
|
10. |
«Черепашка», «слоненя» - подушка |
20 |
2 |
18 |
V |
11. |
Об’ємна іграшка з ненатурального хутра – “щеня» |
12 |
2 |
10 |
|
12. |
«Пінгвін», «котеня», «пташка», «мишеня» |
32 |
8 |
24 |
VІ |
13. |
Підготовка до виставок |
12 |
2 |
10 |
|
14. |
Екскурсії та суспільно- корисна праця |
10 |
2 |
8 |
Всього: |
154 |
36 |
118 |
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(2-ий рік навчання,
основний
рівень)
Нумерація розділів, теми |
Найменування теми |
Кількість годин |
Зокрема на
кількість занять |
||
Теоретичні |
Практичні |
||||
І |
1. |
Ввідне заняття |
4 |
2 |
2 |
|
2. |
Правила безпеки
життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи |
6 |
2 |
4 |
ІІ |
3. |
Каркасні
іграшки, «собачка» (каркасна) |
10 |
2 |
8 |
|
4. |
«Лисичка» |
10 |
2 |
8 |
|
5. |
«Мишеня»,
«страусеня», «півник» |
26 |
6 |
20 |
|
6. |
«Слоненя»,
«левеня», «чебурашка», «гном» |
32 |
6 |
26 |
|
7. |
«Кішечка» |
8 |
2 |
6 |
|
8. |
«Зайчик в одязі» |
16 |
2 |
14 |
|
9. |
«Гном»,
«конячка» |
22 |
4 |
18 |
|
10. |
«Мавпочки(наречений та наречена)» |
40 |
4 |
36 |
|
11. |
«Жираф» |
12 |
2 |
10 |
|
12. |
«Поросятко» |
8 |
2 |
6 |
ІІІ |
13. |
Підготовка до виставок |
12 |
2 |
10 |
|
14. |
Екскурсії та суспільно- корисна праця |
10 |
2 |
8 |
Всього: |
216 |
40 |
176 |
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(3-ий рік навчання,
основний
рівень)
Нумерація розділів, теми |
Найменування теми |
Кількість годин |
Зокрема на
кількість занять |
||
Теоретичні |
Практичні |
||||
І |
1. |
Ввідне заняття |
4 |
2 |
2 |
|
2. |
Правила безпеки
життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи |
6 |
2 |
4 |
ІІ |
3. |
Мотузяне кріплення кінцівок(мотузяний
шарнір). «Зайчик» (шарнірний) |
18 |
2 |
16 |
|
4. |
«Слоненя» |
18 |
2 |
16 |
|
5. |
«Ведмежа» |
18 |
2 |
16 |
|
6. |
«Тигреня» |
12 |
2 |
10 |
|
7. |
«Кіт у чоботях» |
18 |
2 |
16 |
|
8. |
«Лисичка та журавель» |
24 |
4 |
20 |
|
9. |
«Вперті
козенята» |
22 |
2 |
20 |
|
10. |
«Качка з каченятами» |
18 |
4 |
14 |
|
11. |
«Оленятко Бембі» |
10 |
2 |
8 |
|
12. |
«Лис в одязі» |
16 |
4 |
12 |
|
13. |
«Баранчик» |
12 |
2 |
10 |
ІІІ |
14. |
Підготовка до виставок |
12 |
2 |
10 |
|
15. |
Екскурсії та суспільно- корисна праця |
8 |
2 |
6 |
Всього: |
216 |
36 |
180 |
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(4-ий рік навчання,
основний
рівень)
Нумерація розділів, теми |
Найменування теми |
Кількість годин |
Зокрема на
кількість занять |
||
Теоретичні |
Практичні |
||||
І |
1. |
Ввідне заняття |
3 |
3 |
- |
|
2. |
Правила безпеки
життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи |
3 |
2 |
1 |
ІІ |
3. |
Лялька-сувенір у
народних костюмах |
30 |
5 |
25 |
|
4. |
Сувенірна лялька-магніт |
9 |
2 |
7 |
|
5. |
«Лебеді» |
12 |
2 |
10 |
|
6. |
«Гусениця Анюта» |
12 |
2 |
10 |
|
7. |
«Дельфін Феліпок» |
12 |
2 |
10 |
|
8. |
«Янголята (7фігурок.) |
9 |
2 |
7 |
|
9. |
Підготовка до Нового року. Вироби до новорічних свят |
15 |
5 |
10 |
|
10. |
«Сестриця Оленка та братик Іванко» |
21 |
4 |
17 |
|
11. |
«Лелеки (сім’я)” |
12 |
2 |
10 |
|
12. |
Лялька на руку для саморобного театру: бабуся, дідусь,
онучка, собачка, кішка, тигреня, лисичка, ведмежатко, мишка, зайчик, вовчик |
39 |
9 |
30 |
|
13. |
Пошиття оберегу «Домовий» |
9 |
2 |
7 |
|
14. |
Виготовлення текстильної ляльки «Гном» |
9 |
2 |
7 |
|
15. |
«Лялька удачі» |
18 |
4 |
14 |
ІІІ |
16. |
Підведення підсумків роботи. Виставка |
3 |
1 |
2 |
Всього: |
216 |
49 |
167 |
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
(5-ий рік навчання,
основний
рівень)
Нумерація розділів, теми |
Найменування теми |
Кількість годин |
Зокрема на
кількість занять |
||
Теоретичні |
Практичні |
||||
І |
1. |
Ввідне заняття |
3 |
3 |
- |
|
2. |
Правила безпеки
життєдіяльності. Бесіда. Підготовка матеріалів до роботи |
6 |
3 |
3 |
ІІ |
3. |
Українські
обереги |
60 |
9 |
51 |
|
4. |
Ляльки-мотанки |
30 |
9 |
21 |
|
5. |
«Домовички» |
27 |
6 |
21 |
ІІІ |
6. |
Виготовлення декоративних
прикрас із шовкових стрічок |
69 |
9 |
60 |
ІІІ |
7. |
Підготовка до виставок |
12 |
3 |
9 |
|
8. |
Екскурсії та суспільно-корисна праця |
9 |
3 |
6 |
Всього: |
216 |
45 |
171 |
Література
1. Авксентьева О. Г. Українська іграшка / О. Г.
Авксентьева, І. Д. Авдеева. – К. : Мистецтво, 1973. – 196 с.
3. Борецька Є. Я. Технологія виготовлення легкого
жіночого та дитячого одягу / Є. Я. Борецька, П. М. Малюга. – К. : Вища школа,
1992. – 367 с.
4. Горобець, І. Твої іграшки / І. Горобець. – К. :
Веселка, 1970. – 122 с.
5. Декоративно-ужиткове мистецтво: Словник / За заг.
ред. Я. П. Запаска. – Львів : Афіша, 2000. – т. 1-2.
6. Кочетова С. В. Мягкая грушка. Игрушки с бисером /
С. В. Кочетова. –М. : РИПОЛ КЛАССИК, 2001. – 40 с. – ISBN 5-7905-1036-1
7. Молотобарова О. С. Кружок изготовления
игрушок-сувениров: пособие для руководителей кружков общеобразовательной школы
и внешкольных учреждений / О. С. Молотобарова. – М. : Просвещение, 1990. – 177
с. – ISBN 5- 09-002664-5.
8. Наулко В. І. Культура і побут населення України:
Навчальний посібник / В. Наулко, Л. А. Артюх, В. Ф. Горлечко. – К. : Либідь,
1993. – 288 с. (2-е изд.). – ISBN 5-325-00304-6.
9. Програма гуртка «Фольклорна лялька» / Укл. Л. М.
Божко. –К. : Інститут змісту і методів навчання, 1997. – 84 с.
10. Українська народна іграшка. – Львів, 1980.
11. Хазенбанк В. Сделай сам / В.Хазенбанк, Э. Хениш
– Берлин : Фольк унд Биссен, 1990. – 176 с. – ISBN 3-06-282593-6.
Комментариев нет:
Отправить комментарий